טעימות בחדר מורים

איזו מתודת הוראה חדשנית

מתאימה לי?

כולנו מבינים כי לא ניתן להכין את התלמידים לעולם של מחר עם המודלים של אתמול.

הפדגוגיה החדשנית מציעה מגוון של מתודות הוראה לפיתוח מיומנויות המאה ה 21 ונותנת מענה לשונות בין התלמידים.

אבל - השונות קיימת גם בין המורים !

המורים שונים זה מזה בהעדפות, בחוזקות, בתחומי העניין, בסגנון הלמידה.

לא כל מורה מתחבר לכל מודל הוראה.

לצורך כך - פותח קורס טעימות, החושף אתכם לשלל מתודות חדשניות, מאפשר  להתנסות קצת בכל מודל ולבחור במתודות המתאימות לכם באופן אישי.

מה משותף לכל המתודות?
 

  • למידה פעילה, חוויתית ורלוונטית.

  • המורה מנחה ולא מרצה.

  • פיתוח מיומנויות המאה ה 21: עבודת צוות, יצירתיות, חקר ולומד עצמאי, יוזמה והמצאה, חשיבה מסדר גבוה, גמישות מחשבתית ורב תחומיות.

נושאי הקורס:

למידה חוץ כיתתית

הדברים הבאמת המעניינים מתרחשים מחוץ לכיתה

 על סביבות למידה גמישות ושימוש במרחבים חדשים בתוך ומחוץ לבית הספר, כמנוע לחשיבה יצירתית ולמידה מנקודות מבט חדשות.

למידה מבוססת פרויקטים PBL

?מה הקשר בין מה שאני לומד לחיי היום יום שלי

למידה מבוססת פרויקטים מתחילה משאלה פוריה המניעה את כל הפרויקט.

מתודה המפתחת שלל מיומנויות המאה 21: חקר, שאילת שאלות, לומד עצמאי, יצירתיות, עבודת צוות.

למידה חוויתית, רב תחומית ורלוונטית לעולם התלמידים.

למידה מבוססת מקום

דברים שרואים מכאן לא רואים משם

למידה אותנטית, המחברת בין התלמידים לקהילה וסביבתם הקרובה.

התלמידים חוקרים, חווים מקרוב אתרים משמעותיים, מפתחים פעילויות ומשחקים טכנוולוגים.

מודל רב תחומי, יצירתי ורלוונטי.

משחוק ולמידה מבוססת משחק

?מי לא אוהב לשחק

משחק היא הדרך הטבעית ביותר ללמידה.  בבית ספר פעמים רבות קיימת הפרדה בין זמן משחק לזמן למידה.

נכיר מגוון דרכים  ללמד באמצעות משחק כדרך טבעית ויום יומית, המבססת  מרחב של יצירתיות, הנאה ולמידה אגבית (התלמיד "לא מרגיש" שהוא לומד).

למידה ניידת

?כיצד נהפוך את המכשירים הניידים לכלי אפקטיבי ללמידה

למידה באמצעות מכשירים ניידים מציעה לנו כלים עשירים, התנסויות וסימולציות שלא נוכל למצוא בספרים או במחשבים הכיתתים.

נכיר את המאפיינים הייחודים ללמידה דרך מובייל ונכיר אפליקציות מובילות בתחומי דעת שונים.

כיתה הפוכה

כשהמורה הופך ממרצה למנחה

הופכים את הסדר: ההקניה מתבצעת בבית דרך סרטונים, בקצב המתאים לתלמיד. בכיתה: מתרגלים, דנים ויוצרים. 

נלמד כיצד לתכנן וליצור שיעורים במתודת כיתה הפוכה.

למידה באמצעות מציאות מדומה ומציאות רבודה

?העתיד כבר כאן

טכנולוגית המציאות הרבודה (Augmented Reality) נחשבת לדבר הבא ומשנה את כללי המשחק.

נחשף לפוטנציאל הגלום במציאות מדומה ורבודה לצורך למידה, ונכיר כלים בהם ניתן לעשות שימוש כבר היום.

סטוריטלינג בעידן הדיגיטלי

?איך אפשר לספר סיפור במתמטיקה

למידה דרך סיפור היא כלי עוצמתי המרחיב את גבולות הדמיון ומפתח מיומנויות אוריינות שונות.

התלמיד יוצר באמצעות המדיה הדיגיטלית סיפור המעמיק את ההבנה שלו בנושא ומחבר אותו באופן רגשי לתוכן הנלמד.

נסכם ונשתף בתוצרים

Please reload

מוכר לגמול השתלמות אופק חדש ועוז לתמורה

קורס מקוון